|
Zvyšování tepelných, elektrických a mechanických vlastnosti bezpečnostních brzd
Zermegh, Tomáš ; Krejčí, Petr (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá podrobným rozborom elektromechanických bŕzd, používaných v krízových situáciách pre zastavenie elektrických motorov. Vplyv okolitého prostredia, zlý návrh materiálov, alebo konštrukčných parametrov môžu významným vplyvom negatívne obmedzovať správanie brzdy. V práci je predložených viacero prístupov, ako predísť týmto obmedzeniam, zmenšiť dobu reakcie a dosiahnuť kvalitnejšie výsledky. Priložené programy je možné využiť k inovácii, poprípade novému návrhu brzdy podľa vstupných požiadaviek.
|
|
Vázané modelování asynchronního motoru metodou konečných prvků
Gregor, Tomáš ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá komplexním modelováním asynchronního motoru pomocí metody konečných prvků. To spočívá ve vytvoření modelů založených na různých fyzikálních podstatách a jejich propojení. K modelování systému jsou využity kom-ponenty programu Ansys a jejich propojení je realizováno v prostředí Ansys Workbench. Práce zahrnuje vytvoření elektromagnetického modelu, tepelného modelu, mechanického modelu a vázaného modelu, který spojuje modely dílčí.
|
| |
|
Návrh magnetického ložiska pro čerpadlo
Pruša, Radomír ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Cílem předkládané bakalářské práce je navrhnout magnetický ložiskový systém přečerpávacího zařízení. Použití magnetických ložisek vychází z požadavku zamezení kontaktu čerpaného média s jakýmkoliv mazacím prostředkem. Navržené pasivní ložisko se skládá ze tří axiálně polarizovaných prstencových magnetů využívajících odpudivých magnetických sil. Navržené osmipólové radiální ložisko je tvořeno lištěným statorem s vyniklými póly a dvouvrstvým soustředným vinutím. Rotor ložiska je dutý, neboť současně slouží jako přívod čerpané kapaliny k oběžnému kolu odstředivého čerpadla. Návrh obou ložisek je založen na metodě konečných prvků programu ANSYS Maxwell. Výsledky simulací sil axiálního ložiska byly porovnány s hodnotami získanými experimentálním laboratorním měřením. Namáhání konstrukčních součástí ložisek bylo ověřeno implementovanou funkcí pevnostní analýzy v prostředí Autodesk Inventor. Součástí práce je rešerše na téma konstrukce aktivních a pasivních magnetických ložisek.
|
| |
| |
|
Návrh magnetického ložiska pro čerpadlo
Pruša, Radomír ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Cílem předkládané bakalářské práce je navrhnout magnetický ložiskový systém přečerpávacího zařízení. Použití magnetických ložisek vychází z požadavku zamezení kontaktu čerpaného média s jakýmkoliv mazacím prostředkem. Navržené pasivní ložisko se skládá ze tří axiálně polarizovaných prstencových magnetů využívajících odpudivých magnetických sil. Navržené osmipólové radiální ložisko je tvořeno lištěným statorem s vyniklými póly a dvouvrstvým soustředným vinutím. Rotor ložiska je dutý, neboť současně slouží jako přívod čerpané kapaliny k oběžnému kolu odstředivého čerpadla. Návrh obou ložisek je založen na metodě konečných prvků programu ANSYS Maxwell. Výsledky simulací sil axiálního ložiska byly porovnány s hodnotami získanými experimentálním laboratorním měřením. Namáhání konstrukčních součástí ložisek bylo ověřeno implementovanou funkcí pevnostní analýzy v prostředí Autodesk Inventor. Součástí práce je rešerše na téma konstrukce aktivních a pasivních magnetických ložisek.
|
|
Zvyšování tepelných, elektrických a mechanických vlastnosti bezpečnostních brzd
Zermegh, Tomáš ; Krejčí, Petr (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá podrobným rozborom elektromechanických bŕzd, používaných v krízových situáciách pre zastavenie elektrických motorov. Vplyv okolitého prostredia, zlý návrh materiálov, alebo konštrukčných parametrov môžu významným vplyvom negatívne obmedzovať správanie brzdy. V práci je predložených viacero prístupov, ako predísť týmto obmedzeniam, zmenšiť dobu reakcie a dosiahnuť kvalitnejšie výsledky. Priložené programy je možné využiť k inovácii, poprípade novému návrhu brzdy podľa vstupných požiadaviek.
|
| |
|
Vázané modelování asynchronního motoru metodou konečných prvků
Gregor, Tomáš ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá komplexním modelováním asynchronního motoru pomocí metody konečných prvků. To spočívá ve vytvoření modelů založených na různých fyzikálních podstatách a jejich propojení. K modelování systému jsou využity kom-ponenty programu Ansys a jejich propojení je realizováno v prostředí Ansys Workbench. Práce zahrnuje vytvoření elektromagnetického modelu, tepelného modelu, mechanického modelu a vázaného modelu, který spojuje modely dílčí.
|